Om föreningen

Brf. Tallbacken, med säte i Västra Götalands län, Tanums kommun, bildades 1987. Föreningen ligger i ett mycket naturskönt område strax söder om Grebbestad i direkt närhet till havet och gränsar till TanumStrand By the Sea, en av Bohusläns största hotell- och konferensanläggningar och med 15-20 minuters strandpromenad till Grebbestads centrum med restauranger, kaféer och affärer.

Se karta över Tallbacken

• Allmän information

22 st friliggande 1,5-plans bostadsrätter ingår i föreningen. 18 st hus (nr 1 - 21) färdigställdes 1987. Resterande 4 st hus (nr 23 - 29) blev klara 1989.

Ett tomträttsavtal är upprättat med Tanums kommun.

Föreningen har kommunalt vatten och avlopp. Vatten- och avloppssystemet ägdes och administrerades fram till 2019-01-01 av Tanumstrands samfällighetsförening då det övertogs av Tanums kommun.

Tanumstrands samfällighetsförening har ansvar för underhåll och skötsel av de allmänna grönytorna inom Tanumstrandsområdet.

Bostadsrättsföreningens grönytor sköter vi själva.

Den stora infartsvägen, Tanumstrandsvägen, sköts av en annan samfällighetsförening, nämligen Ertseröds Samfällighetsförening. Till denna betalar vi vår andel av erforderligt underhåll enligt en årligen upprättad budget som bygger på ett av Lantmäteriet fastställt andelstal.

Båda samfällighetsföreningarna leds av en styrelse, som utses vid föreningarnas ordinarie årsstämma. Brf Tallbacken är medlem i båda föreningarna och har rösträtt avseende alla ärenden på stämmorna.

Alla föreningsmedlemmar har skyldighet att ta del av föreningens information samt att vara väl förtrogna med föreningens stadgar/vedtekter som man kan hitta på medlemssidorna.

• Ekonomi

Hyran för en bostadsrätt i föreningen är f.n. 3 100 SEK/mån. I hyran ingår: Yttre underhåll av huset, TV-utbud, bredband 10 Mbit/s, IP-telefoni, sophantering, snöröjning, vatten o avlopp och försäkring.

• Styrelsen

Ordförande:  Folke Ohlsson

Kassör:         Jan Milke

Sekreterare: Jan Willy Bakke

Ledamot:      Anders Jonson

Suppleant:    Mari Stockman

Suppleant:    Jan Århult

Fotogalleri

En bildsamling från det område som vi alla är så förtjust i. Om du har några fina bilder som vi kan dela här, vänligen skicka dem på mail till hemsidans administratör.

Kontakta oss:

Brf. Tallbacken